Streik og bagasjekaos skapte reisestorm i sommer

reiser

Streik og bagasjekaos. Tryg Forsikring hadde over dobbelt så mange reisesaker i sommer som i fjor. – Aldri før har vi hatt så mange saker med forsinket bagasje, sier kommunikasjonsrådgiver Torbjørn Brandeggen i Tryg.

Tallene for juni og juli viser at forsikringsselskapet hadde en økning i antall reisesaker på nær 140 prosent i forhold til i fjor.

– Vårt kundesenter har hatt en av de travleste somrene på mange år. I den mest hektiske perioden med SAS-streik og bagasje som hopet seg opp på flyplasser, ble vi nedringt døgnet rundt. Hele 11000 kunder har ringt oss for hjelp og råd knyttet til streik, forsinkelser, tapt bagasje og avbestillinger, sier Brandeggen.

Topp 4 reisesaker i sommer for Tryg:

  • Reisesyke (syk på reisen)
  • Reisegods (tapt bagasje)
  • Avbestilling
  • Forsinket bagasje

– Spesielt saker med forsinket bagasje eksploderte i sommer, der vi har behandlet dobbelt så mange som i et normalår. Man kan trygt si at det var utfordrende å håndtere bagasjekaoset som oppstod på mange av de store flyplassene i Europa. Heldigvis melder flere og flere av våre kunder inn sine krav digitalt, noe som gjør det enklere for oss å behandle raskt, og i mange tilfeller blir sakene løst automatisk, sier Brandeggen.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.