![norges lastebileier forbund](https://i1.wp.com/ranaposten.no/wp-content/uploads/geir-a-mo.jpg?resize=818%2C490&ssl=1)
Innførsel av utstasjoneringsregler ved tredjelandskjøring, plikt for både retur til opphavslandet for sjåføren og utførsel av minst ett oppdrag i hjemlandet i løpet av en måned, samt innførsel av tachograf i varebiler er bare noen av høydepunktene i EUs mobilitetspakke slik den foreligger etter avstemningen 4. april.
Nå venter forhandlingsprosessene før avtalen endelig forsegles.
– Totalt sett mener jeg vi kan være fornøyd med dette innholdet. Hvis forslaget blir stående også gjennom forhandlingene i trilogprosessene, har vi fått gjennomslag for langt mer enn det vi ble forespeilet i de inngående forhandlingene, sier NLF-direktør Geir A. Mo.
NLF-direktøren retter en stor takk til Søren Hyldstrup Larsen, direktør i Nordic Logistics Association i Brussel, som representerer NLF og de øvrige nordiske transportorganisasjonene i EU.
– Vi har oppnådd mye takket være målrettet arbeid gjennom vårt lobbyorgan NLA, avslutter NLF-direktøren.