Grillfeberen herjer som aldri før

grillmat

Med sommervarme og strålende sol over store deler av landet, selges det grillmat som aldri før. Coop har solgt grillmat for over 100 millioner kroner de siste ukene, og nå setter leverandøren Fatland inn doble skift for å kunne produsere nok grillmat til kundene.

– Denne kjøledisken var full i går formiddag, i dag tidlig var den nærmest tom. Alle skal grille i sommervarmen, sier butikksjef Rune Disserud ved Extra Kallerud.

Coop har i Grill Perfekt-serien solgt grillmat for over 100 millioner kroner den siste måneden, og spesielt pølser og burgere går det svært mye av. Etter at Coop stakk av med prisen for «Norges beste grillserie» med den nye serien Grill Perfekt Street Food, og fikk gullmedalje og Norges beste grillpølse for Coop grillpølse under NM i kjøttprodukter, har produsent Fatland måttet doble skiftene for å kunne produsere nok pølser og burgere til kjeden.

Rives ut av hyllene
– Prisvinnerne rives ut av hyllene, og selv om Fatland har doblet skiftene for pølser og burgere kan vi ikke garantere å levere nok, sier Hege Berg-Knutsen, leder for egne merkevarer i Coop.

Berg-Knutsen forteller at Coop har solgt 80 % flere av Coops grillpølser så langt i grillsesongen sammenlignet med i fjor. Burgersalget har økt med 55 %.

– Nordmenn flest legger pølser og burgere på grillen, men også vår nye grillserie «Grill Perfekt low and slow» selger godt. Vi har allerede solgt 12 tonn av disse tre produktene, og spesielt det nye produktet «tomahawk» av storfe er populær, sier hun.

Butikksjef Rune Disserud har fått en ny forsyning av Coops grillpølser, men regner med at hyllen tømmes raskt.

– Jeg har aldri opplevd maken til interesse for ei grillpølse. Sommervarmen ser ut til å vare en stund til, og med det perfekte sommerværet håper jeg leverandør klarer å lage nok slik at vi fortsatt kan ha fulle hyller, sier han.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.