Visma forlenger som tittelsponsor av Visma Ski Classics

visma

Visma forlenger sponsoravtalen med W Sportsmedia og fortsetter som tittelsponsor for Visma Ski Classics. Visma har vært tittelsponsor for mesterskapet i langdistanserenn siden 2015, og den nye avtalen gjelder til mai 2022.

– Sponsoratet av Visma Ski Classics de siste fire årene har vært en suksesshistorie for Visma. Langdistanserenn fortsetter å vokse i popularitet, og det gir Visma-merkevaren en betydelig eksponering og positiv oppmerksomhet, sier konsernsjef i Visma, Øystein Moan.

Nær 20 millioner seere over hele verden følger TV-sendingene hver sesong. Medieeksponeringen har også vært betydelig med et totalt lesertall for artikler på nett på hele 150 millioner.

Visma driver sporten videre
Visma har samarbeidet tett med W Sportsmedia om utviklingen av Visma Ski Classics gjennom de siste fire årene som tittelsponsor. Ved å legge til nye priser, har Visma bidratt til å sette sitt eget preg på skitouren. Visma Nordic Trophy, Visma Alp Trophy og Visma Skier of the Day er alle priser sponset med prispenger av Visma og som bidrar til å øke prestisjen for langdistanserenn på ski.

– At Visma ønsker å forlenge samarbeidet som tittelsponsor for de kommende årene er svært positivt for touren, og Visma er en sterk partner i utviklingen av Ski Classics. Måten Visma aktiverer sitt engasjement i Ski Classics på, er et godt eksempel på hvordan et sponsorat kan bidra til å engasjere en hel organisasjon, bygge kjennskap til merkevaren og merkevareposisjonering, sier David Nilsson, administrerende direktør i Ski Classics.

Introduserer Challengers-renn
En ny sesong er rett rundt hjørnet, og i år har Visma Ski Classics introdusert konseptet Challengers-renn. 

Challengers-serien skal bidra til at flere arrangører får mulighet til å bli en del av Visma Ski Classics-konseptet. De profesjonelle deltakerne i Visma Ski Classics Pro Tour kan også delta i Challengers-serien, side om side med amatørene, for å samle ytterligere poeng og forbedre sin ranking.

Challengers-serien vil øke Vismas eksponering ytterligere og skape mer synlighet også utenfor pro-turen. Challengers-serien er ment å inkludere lokale arrangementer i flere europeiske land, men også arrangementer i andre deler av verden som Asia og Nord- og Sør-Amerika. Så langt har 25 arrangementer over hele verden blitt en del av Visma Ski Classics Challengers.

Ønsker å fremme en aktiv livsstil
– Vi kunne ikke vært mer fornøyd med fremgangen til Visma Ski Classics. Vi er stolte av å sponse en idrett og en rekke arrangementer som fremmer helse og en aktiv livsstil i hele befolkningen. Det som gjør Visma Ski Classics så unikt, er at det er mulig for alle å delta, fortsetter Moan.

Konsernsjef Øystein Moan er selv en ivrig skiløper, og han har deltatt i flere løp sammen med mange andre Visma-medarbeidere. Sponsingen har skapt en bølge av internt engasjement; Visma er vertskap for sesongåpninger, kick-offs og arrangementer der hundrevis av ansatte deltar og blir med på spenningen.

Visma har også lansert en intern kampanje, #Vismaactive for å fremme viktigheten av helse og velvære i hele organisasjonen. I tillegg arrangerer hvert av de nordiske landene Visma Ski Classics 4 Kids, som er lokale skiarrangementer for barn der nesten 4500 barn har deltatt så langt. 

– Det har vært en flott reise, og vi har møtt så mange mennesker underveis. Å se folkemengdene heie på amatører som profesjonelle, og å kunne være til stede på arrangementene, har vært veldig gøy. Vi ser frem til å fortsette støtten gjennom de neste tre sesongene, sier Moan.

Visma er involvert i flere idrettssponsorater med mål om å bringe mennesker sammen og bidra til et sunnere samfunn. I tillegg til Visma Ski Classics, sponser Visma Team Jumbo-Visma, et av verdens beste sykkel- og skøytelag.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.