Norsk Tipping inngår e-sport-avtale

norsk tipping

E-sport er i eksplosiv vekst, og Norsk Tipping engasjerer seg nå for å være med og styrke og profesjonalisere e-sport i Norge. Norsk Tipping inngår et bredt samarbeid med Good Game AS, selskapet som står bak Telenorligaen og Gamer.no. E-sport blir snart en del av Norsk Tippings spilltilbud på Oddsen.

Good Game er Norges viktigste turneringsarrangør innenfor e-sport og gaming, og Telenorligaen er Europas største nasjonale e-sport liga, med over 400 lag fordelt på seks divisjoner i fire forskjellige spill. 

– For Norsk Tipping er det avgjørende å fange opp endringene som skjer innenfor sport og spill, slik at vi fortsatt kan være relevant for nye kundegrupper blant yngre voksne. E-sport er et område det er naturlig for Norsk Tipping å engasjere seg i, og i Good Game har vi funnet en seriøs og langsiktig samarbeidspartner som allerede legger ned et betydelig arbeid for at e-sporten i Norge skal utvikle seg, sier administrerende direktør i Norsk Tipping, Åsne Havnelid. 

Bak Good Game står Harald Strømme, tidligere Discovery- og TVNorge-sjef. Etter å ha meldt overgang fra tradisjonelt TV til e-sportens verden er han begeistret for samarbeidet med Norsk Tipping, og mulighetene det gir for å gi e-sport den anerkjennelsen han mener sporten fortjener. 

– Mens nesten alle internasjonale operatører konkurrerer om å tiltrekke seg verdenseliten, fokuserer vi på å bygge e-sport som nasjonal breddeidrett og gi alle som vil prøve seg en sjanse. Ved å sikre bred rekruttering innenfor trygge og kontrollerte rammer bygger vi også et stadig bedre elitenivå. Samtlige nordmenn som nå hevder seg internasjonalt har kommet til toppen via Telenorligaen, sier Strømme.

– Samarbeidet med Norsk Tipping vil være svært verdifullt for å sikre at e-sporten kan vokse innenfor ansvarlige og trygge rammer, sier Strømme, som har over 70.000 registrerte norske spillere i sin database.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.