ANNONSE: Nå ut til flere med en nettbutikk for din bedrift

Dersom du eier eller jobber i en bedrift som driver med salg av varer eller tjenester, er en nettbutikk en nødvendighet. Selv for bedrifter som har en mer fysisk tilnærming kan gagne av å ha synlighet på nett i dagens teknologiske tidsalder. Uansett om det er snakk om en liten hobbybedrift eller et stort selskap, vil en tilpasset nettbutikk være både smart og fordelaktig.

Fordeler med en nettbutikk

I dag vil alle bedrifter, små som store, kunne dra nytte av ulike fordeler av å ha sin egen nettbutikk. I tillegg til å gjøre salg mer tilgjengelig og brukervennlig for kunder, vil blant annet følgende være klare fordeler for bedriften:

  • Nå ut til flere kunder organisk via søkemotorer
  • Sterk merkevaren ved hjelp av synlighet på nett
  • Ha alt av informasjon tilgjengelig på ett sted
  • Henvis kunder til nettbutikk for kjøp, innlogging med mer.

Alt i alt finnes det mange fordeler, og det kan gi gode resultater å tilby sine varer eller tjenester på nett. Samtidig er det enklere enn noen gang å få sin egen nettside, takket være de mange tilbudene og plattformene tilgjengelig.

B2B eller B2C?

Når du skal sette opp din egen nettbutikk, er det viktig å tenke over hvilken utforming som passer din bedrift og kundebase. Det vil blant annet være forskjeller i hva som trengs av funksjoner og informasjon avhengig av om du driver en B2B- eller B2C-bedrift (eller kombinerer begge deler).

En B2B-nettbutikk kan ofte være mer omfattende med blant annet innlogging til kundeportal og ulike abonnementer. Heldigvis er det ikke vanskelig å sette opp, da du kan ta i bruk komplette nettbutikkløsninger som leverer alt du trenger. Med andre ord trenger du ikke kunnskap om HTML eller programmering, da dette kan løses for deg – basert på dine behov.

Kombiner nettbutikk og sosiale medier

Å ha en velfungerende nettside og -butikk er viktig for å være såkalt «tilgjengelig på nett». Det er viktig at både eksisterende og fremtidige kunder enkelt kan finne det de er på utkikk etter og eventuelt ta kontakt, samtidig som de skal kunne danne seg et inntrykk av bedriften. For å kunne vise til en sterk og pålitelig merkevare, er det viktig å ha nok av innhold tilgjengelig. I tillegg til nettsider, kan det derfor være lurt også å ha en tilstedeværelse på sosiale medier.

Det finnes mange sosiale medium å velge mellom, og det gjelder å finne kanalene som passer din bedrift og bedrifts målgruppe. Ved å publisere litt tekster eller bilder her kan man holde kunder oppdatert, samtidig som de kan henvise videre til direkte, enkle salg via nettbutikken.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Ranaposten Ranaposten