Vi tar færre telefonsamtaler, men samtalene varer lenger enn for ti år siden. I 2024 varte en gjennomsnittlig telefonsamtale i Telenors nett 3,3 minutter. Det er dobbelt så lenge som i 2013,... Les mer »
Svindel og misbruk av telefonnummer er et økende problem i Europa, men nye tiltak gir resultater. Nasjonal kommunikasjonsmyndighet har i lengre tid arbeidet sammen med mobilselskaper for å redusere antall svindelforsøk. Både... Les mer »
I november går alle norske teleoperatører sammen om å blokkere muligheten for at kriminelle skal kunne misbruke norske fastnettnumre via såkalt spoofing. Det vil gjøre det mye vanskeligere for svindlere å gi... Les mer »
Telenor Infra fortsetter å modernisere anlegg for telekommunikasjon i Norge. Nå har Telenor Infra signert avtaler med Binto, Oppland Elektro og Site Service om landsdekkende tjenester for utbygging og tilsyn med kritiske... Les mer »
Telenor og Telia har informert Nkom om at de planlegger å stenge ned 2G-nettet i 2025. Nkom vil tilrettelegge så overgangen skjer så smidig som mulig gjennom overordnet kartlegging og informasjon. Utfasingen... Les mer »
Gjennom en treårig samarbeidsavtale styrker Redningsselskapet og Telenor Kystradio nå beredskapen til sjøs. Telenor Kystradio sitt hovedoppdrag er å ivareta Norges maritime nød- og sikkerhetskommunikasjon til sjøs. Gjennom en ny treårig samarbeidsavtale... Les mer »
2020 har satt fart på både digitalisering og utslippsreduksjoner. Det er mye å glede seg til når pandemien er over, men vi kan ikke la alt blir som før. Det har ikke... Les mer »
De siste par årene har flere store norske virksomheter blitt utsatt for dataangrep, for eksempel Hydro, Stortinget og Telenor. Slike angrep tror det globale IT-sikkerhetskonsernet KnowBe4 vi vil se betydelig flere av... Les mer »
Hele 97 prosent sier at de blir oppringt av ukjente numre ifølge en undersøkelse gjennomført av Kantar på vegne av Telenor. Vær spesielt oppmerksom når ukjente ringer deg, sier sikkerhetsdirektøren i Telenor.... Les mer »
Nordmenn er ivrige mobilbrukere, og tall fra Telenor viser at dataforbruket har økt med 28 prosent i snitt de siste tre årene. Telenor forventer at økningen fortsetter, ikke minst ved introduksjonen av... Les mer »