Sosiale medier i fokus i Telias nett nyttårsnatten

julemat

Nordmenn sender definitivt fortsatt SMS til hverandre på nyttårsaften, men størstedelen av nyttårshilsenene går via sosiale medier. Det viser Telias tall fra nyttårsnatten.

I løpet av nyttårsaften i år sendte nordmenn færre SMS i Telia-nettet enn tidligere år, og tallene fra årets feiring viser at det er når det kommer til bruk av mobildata at nyttårsfeiringen virkelig når uante høyder:

– Vi ser at bruken av mobildata øker for hvert år, og at telefonen aldri er langt unna i timene og minuttene før og etter at rakettene er skutt opp og stjerneskuddene tent, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge.

– I fjor så vi en enorm økning i bruken av mobildata nyttårsaften, og økningen fortsetter i år. Sammenlignet med fjoråret brukte Telias kunder 46 prosent mer mobildata under årets nyhttårsfering, og det i stor grad her det store fyrverkeriet skjer.

Den markante økningen i bruken av mobildata skyldes i høy grad deling av store filer og videoer:

– Sosiale medier og apper som Snapchat, Instagram, WhatsApp og iMessage går varme når det nyet året skal feires, og trenden er at et stadig voksende antall av våre kunder deler bilder og videoer fra sin nyttårsfeiring på denne måten, sier Jamne.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.