Coop og kundene støtter Rosa sløyfe med over 10 millioner

coop norge

I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe frukt og grønt, utvalgte hygieneprodukter og donasjonsvarer. For andre året på rad endte bidraget på over 10 millioner kroner.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv.

– Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Les også:  Sykefravær skaper utfordringer i Vefsn

Også i oktober i fjor samlet Coops kunder inn over 10 millioner kroner, noe som da var ny rekord og det meste en enkelt samarbeidspartner noen gang hadde samlet inn i løpet av den rosa måneden. I år ble det totalt samlet inn 10 120 000 kroner.

– Vi var spente på om vi klarte tosifret millionbeløp i år også, og er veldig glade for at vi klarte drøye 10 millioner kroner. Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken. Vi hadde dessuten rekordmange ansatte med i årets Rosa sløyfe-løp, med hele 1345 påmeldte deltakere. Det utgjør 11 prosent av løpets deltakere totalt, sier Stokke.

Les også:  LESERINNLEGG: Kostbar og inhuman villfarelse?

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som samarbeider om Rosa sløyfe-aksjonen, er storfornøyde med årets bidrag fra Coops kunder.

– Det er rett og slett utrolig imponerende at Coop har klart å samle inn over 10 millioner kroner for andre året på rad. Det viser hvilket engasjement de ansatte har for kreftsaken, og hvordan det smitter over på kundene, forteller generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross.

Les også:  LESERINNLEGG: Kostbar og inhuman villfarelse?

– Den store pengestøtten Rosa sløyfe-aksjonen får fra Coop hvert år, er et livsviktig bidrag i jakten på fremtidens kreftbehandling. Det har allerede hjulpet mange brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden. Vi er svært takknemlige, sier styreleder i Brystkreftforeningen, Ellen Harris Utne.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.