The Coca-Cola Company i Vest-Europa og Coca-Cola European Partners lanserer i dag en ny handlingsplan for bærekraft. Et av de viktigste målene er at 50 % av salget i Vest-Europa skal komme fra drikker med få eller ingen kalorier, innen 2025.
For første gang lanserer The Coca-Cola Company i Vest-Europa og Coca-Cola European Partners en felles plan for bærekraft. Planen har fått navnet This is Forward, og setter ambisiøse bærekraftmål for selskapenes drikker, emballasje og samfunnsrolle.
– Bærekraft har alltid vært i kjernen av vår virksomhet. Vi har allerede gjort store fremskritt på dette området, men vi er enige om at vi kan gjøre mer. Over 300 millioner mennesker i Vest-Europa nyter drikkene våre, og sammen med Coca-Cola European Partners har vi den innflytelsen som trengs for å utgjøre en positiv forskjell. Vi vil lede an og sette nye standarder, enten det er ved å tilby forbrukerne flere drikker med få eller ingen kalorier, eller ved å holde flaskene våre ute av havene. This is Forward forklarer hva vi vil gjøre for å prestere enda bedre. Vi nøyer oss ikke med å være fornøyde med hvordan ting er gjort så langt. Fra nå av ser vi oss ikke tilbake, sier Tim Brett som er President for The Coca-Cola Company i Vest-Europa.
De tre fokusområdene er å gjøre drikkene sunnere, emballasjen mer miljøvennlig og selskapets rolle i samfunnet.