
Ferske tall fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) viser en positiv utvikling i salget av meieriprodukter 3. kvartal 2023, sammenlignet med tilsvarende kvartal året før. Størst økning har yoghurt og ost. Totalt økte... Les mer »

14.000 Qer utfordrer nå 206.000 TINE kuer til klimakamp. Slik får vi tempo på grønn innovasjon, hevder Q-meieriet. -Da vi i Q lanserte vår Klimamelk i april var Tine skeptiske. Men for... Les mer »

Nylig besøkte vi Sagene Bryggeri og ble oppmerksom på hvilke absurde begrensninger de står overfor. Av: Bård Hoksrud og Silje Hjemdal, Stortingsrepresentanter (Fremskrittspartiet). Vi har tidligere besøkt 7 Fjell bryggeri i Bergen, og Siderfestivalen... Les mer »

Pantedugnaden – en nasjonal pantekonkurranse for norske fotballklubber – er nå i gang. Målet er å øke returgraden av flasker i nærmiljøet rundt klubbene, til glede for både miljø og klubbkasser. Coca-Cola... Les mer »

Den svenske franchisekjeden åpner snart nye restauranter i Fredrikstad og Stavanger. Med en sterk vekstambisjon, er de nå på utkikk etter både franchisetakere og egnede lokaler i flere andre byer. Pincho Nation,... Les mer »

Det er gode nyheter i smoothiehyllene i Rana når Froosh lanserer Froosh+ fruktsmoothies med ekstra vitaminer og mineraler. Våren er rett rundt hjørnet og da benytter Froosh anledningen til å lansere fruktige... Les mer »

Melkebønder belønnes for å ha levert melk av ypperste kvalitet over lang tid. Onsdag var prismottakerne fra hele landet samlet i Lillestrøm for å motta sin velfortjente heder. Blant gratulantene var landbruks-... Les mer »

Annonse: For en ekte kaffe fanatiker er bare det å se ordene «kaffebønner» nok til at du får lyst til å drikke en kopp, uavhengig av tid på dagen. Vi elsker også... Les mer »

Italienske De’Longhi lanserer ytterlig en kaffemaskin fra La Specialista-familien, og gjør dermed samlingen av avanserte kaffemaskiner komplett. Den kompakte modellen er et stilig interiørelement og passer utmerket for hjemmebaristaer med mindre benkplass. ... Les mer »

Flere nordmenn i 20-årene kildesorterer metallemballasjen sin enn før. Fortsatt er de over 30 år flinkest, men de yngre tar innpå. Det viser tall fra en fersk forbrukermåling Grønt Punkt Norge har... Les mer »