ANNONSE: 3 Grunner til at du bør begynne å jogge i høst

Annonse:

Det å bevege oss er noe som er sunt for både kropp og sjel, men det å motivere seg selv til å jogge er kanskje ikke det aller enkleste i en allerede travel hverdag. I denne artikkelen skal vi derfor gi deg noen tips og råd til hvorfor du bør begynne å jogge i høst – og ikke minst hva det er viktig å huske på når du skal begynne.  

Prioriter riktig utstyr 

Ingenting er mindre motiverende enn å ikke ha riktig utstyr. Invester i noe som sitter godt på kroppen og som du synes er behagelig og invester i skikkelig gode joggesko – slik at du både får litt ekstra motivasjon og ikke minst får hjelp til å unngå potensielle skader. HOKA joggesko dame er svært populære, og det er det en grunn til. Ta en løpetest før du kjøper sko, slik at du er sikker på å få de rette skoene.  

Les også:  ANNONSE: Tre ting som kan skiftes ut når du pusser opp

3 gode grunner til å begynne å jogge 

  1. Du får mer overskudd. Mentalt overskudd er noe de aller fleste av oss har behov for i en travel hverdag, så hvorfor ikke legge til noe som er garantert å gi deg mer energi og overskudd? 
  2. Det gir deg en pause i hverdagen. Det å ta seg tid til å bare slappe av er noe vi ikke er så gode til. Men når unnskyldningen er at vi skal trene, er det litt enklere å overtale seg selv til å gjøre det. Så bare ta deg den pausen du! 
  3. Bedre helse gir bedre livskvalitet. Enkelt og greit. 
Les også:  ANNONSE: Tre ting som kan skiftes ut når du pusser opp

Hva gjør du hvis du ikke kan jogge ute i vinter? 

Men hva hvis det er for glatt og du ikke er en av de som stoler nok på broddene til at du vil løpe i vinter? Vi har noen forslag: 

  • Rask gange er en ypperlig erstatning for joggeturen. Det blir også mindre slitasje på knær og hofter, noe mange nok vil foretrekke uansett hva. 
  • Det å gå på ski er en annen fin erstatning for joggeturen. Her får du også trent hele kroppen på en annen måte, noe som kan gi deg en bedre treningsøkt enn det en joggetur faktisk kunne. 
  • Tren inne i stedet for. Selv om det å løpe på tredemølle kanskje ikke er det som er aller mest spennende, er det likevel en fin løsning hvis det å bevege seg ute ikke er en løsning. Rolig gange med oppoverbakke gir også god kondis, så prøv eventuelt dette. 
Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Ranaposten Ranaposten