Ferske tall fra Norsk Kundebarometer viser at kundene er svært tilfredse med Toyota. – Ingenting føles bedre enn å ha fornøyde kunder, sier Bjørnar Hansen fra Toyota forhandleren Nordvik i Trøndelag, Nordland og Troms.
Kundetilfredsheten til Toyota i Norge øker med 0,2 poeng til en score på 83,4 poeng av 100 mulige. Det er nest best av samtlige virksomheter som er målt i Norsk Kundebarometer i 2019.
– Ingenting føles bedre enn å ha fornøyde kunder. Disse resultatene er derfor en veldig hyggelig tilbakemelding til våre dyktige ansatte. Dette er også en bekreftelse på at vi gjør veldig mye riktig, sier Bjørnar Hansen fra Nordvik.
Norsk Kundebarometer 2019 omfatter til sammen 154 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6000 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.
I alle de siste ti årene har Toyota oppnådd mer enn 80 poeng i målingen kundetilfredsheten. I årets undersøkelse er det kun Volvo som er hårfint foran Toyota. I målingen av kundenes lojalitet til merkevaren, scorer Toyota best i bilbransjen med 82,2 poeng.
– Vi er stolte av å ligge på et stabilt høyt nivå i denne undersøkelsen. Likevel hviler vi ikke på laurbærene og jobber hver dag knallhardt for å levere gode opplevelser til våre kunder.