Nå lanserer Coca-Cola en Ramadan-kampanje, på samme måte som selskapet i alle år har feiret julen med store kampanjer. Vi tar et standpunkt for mangfold, sier selskapets markedssjef i Norge.
I forbindelse med at Ramadan er inne i sin første uke lanserer Coca-Cola en stor Ramadan-kampanje i Norge – sin første noensinne.
– Nå vil vi feire Ramadan sammen med norske muslimer. Kampanjen bygger på våre kjerneverdier – fellesskap, glede og det å dele gode øyeblikk. Med utgangspunkt i disse har vi alltid markert julefeiringen, og det samme gjør vi nå med Ramadan. Slik ønsker vi å ta standpunkt for mangfold og kulturell inkludering, sier Johanna Kosanovic, markedssjef for The Coca-Cola Company i Norge.
Kampanjen vil bli synlig på mange forskjellige måter.
– Vi kommer til å ta i bruk sosiale medier, vendingmaskiner, sampling, utendørsreklame, og lager en film for digitale flater. Ikke minst samarbeider vi med dyktige, muslimske influensere som bidrar til å skape oppmerksomhet om høytiden også blant alle de nordmenn som ikke feirer Ramadan, fortsetter Johanna Kosanovic.
Den nye kampanjen bygger på selskapets kommunikasjonsplattform, KOS. Den handler om å oppfordre folk til å kose seg, uansett hvem de er.
– På samme måte som julemåltidene er typiske øyeblikk der man kan kose seg, er også Iftar, måltidene etter man bryter fasten, det. Derfor er også oppfordringen den samme: Kos deg, og del det gode øyeblikket med dem du er glad i, avslutter Johanna Kosanovic i Coca-Cola.