
Arctic Race of Norway og Equinor fornyer samarbeidet med sikte på å styrke Equinors posisjon som hovedpartner av verdens nordligste profesjonelle sykkelritt.
Hovedfokus for samarbeidet er å bidra til utvikling lokalt og regionalt i Nord-Norge, samt å inspirere nye generasjoner av unge talenter.
Utstillingsvindu for Norge
Arctic Race of Norway har siden første ritt i 2013 bidratt til å vise frem nordnorsk kultur, natur og næringsliv, og har i løpet av kort tid tatt en sterk internasjonal posisjon. Rittet promoterer nå Norge gjennom TV-sendinger i 190 land av 39 forskjellige kringkastere.
Ønsker å bidra til å utvikle Nord-Norge
Kommunikasjonsdirektør Reidar Gjærum i Equinor, mener at Arctic Race of Norway på en god måte representerer Equinors visjon og fremtidige utvikling.
– Arctic Race of Norway har blitt et av Norges mest populære idrettsarrangementer, og Nord-Norge er strategisk viktig for Equinor. Vi ønsker å bidra til å fremme regionen gjennom industriell utvikling og vekst. Vi gleder oss både til årets sykkelritt og til vårt videre partnerskap, sier Gjærum.
Bringer talenter sammen
Equinor Arctic Morgendagens Helter-rittet bringer unge mennesker sammen under Arctic Race of Norway. Mer enn 120 ryttere, i alderen 17 til 18 år, deltar i dette internasjonale arrangementet, og får inspirasjon fra noen av de beste syklistene i verden.
To legender i sykkelsporten, Mark Cavendish og Thor Hushovd, blir årets ambassadører for Equinor Arctic Heroes of Tomorrow.
– Mye mer enn et sykkelritt
– Vår visjon er at Arctic Race of Norway skal være mye mer enn bare et sykkelritt. Partnerskapet med Equinor gir oss muligheten til å engasjere oss i utviklingen av nye talenter og å hjelpe dem med å oppfylle sine drømmer som idrettsutøvere. Vårt partnerskap med Equinor gjenspeiler også at vi begge ønsker å styrke Nord-Norges økonomiske utvikling og attraktivitet, sier daglig leder Knut-Eirik Dybdal i Arctic Race of Norway.