Atle Farmen i Haugen-Gruppen og Mathias Rönnqvist fra General Mills inngår strategisk samarbeid. Etter seks år med egen organisasjon og betydelig vekst i Norge har General Mills inngått en avtale med Haugen-Gruppen.
Haugen-Gruppen skal fra 1. juli stå for salg, markedsføring og distribusjon av merkevarene Old El Paso, Green Giant og Nature Valley i Norge.
– Vi i General Mills er meget positive til samarbeidet med Haugen-Gruppen. Deres evne til å bygge merkevarer og konseptløsninger innenfor World Foods, passer vår strategi om å få flere til å oppdage bredden innenfor meksikansk mat, uttaler nordisk CEO for General Mills, Mathias Rönnqvist.
Old El Paso innehar en markedsandel på ca. 40 % av det totale salget av meksikansk mat i norsk dagligvarehandel, en kategori som omsetter for 1,2 milliarder i året. Norge er det landet som spiser mest meksikansk mat i verden.
– Dette er merkevarer som passer perfekt med Haugen-Gruppens portefølje av sterke brands og vår ambisjon om å være det ledende kompetansehuset på internasjonal mat og drikke. Vi ser frem til å ta taco til nye høyder i Norge, sier adm. dir. Haugen-Gruppen, Atle Farmen.