Venter eksplosjon i salget av grillmat

grillmat

Laks, ørret, kylling og scampi er alle på topplista over grillprodukter det selges mest av i Coops dagligvarebutikker. I tillegg har salget av vegetarburgere doblet seg.

– Aldri før har vel grillmaten vært sunnere, sier kommunikasjonsjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Grillkongene i Norge er fortsatt ganske tradisjonelle med grillfilet, grillribbe og sommerkoteletter som sikre klassikere, sammen med hamburger- og pølsebrød.

– Men det er overraskende og gledelig at stadig flere og flere legger sunne produkter som fisk og kylling på grillen, sier Harald Kristiansen i Coop Norge.

Burgere og pølser er fortsatt sikre vinnere, men fordi utvalget av ulike produkter er blitt større, forsvinner de fra topp 10-listen. Et produkt i kraftig vekst er Coops vegetarburgere. Disse ble lansert for tre år siden som en del av produktserien Coop Vegetardag, som har blitt ytterligere utvidet foran årets grillsesong.

– Så langt i sommer har kundene våre, som er de som eier oss, flippet 2,2 millioner vegetarburgere. Det er imponerende og en dobling fra antallet på samme tid i fjor sommer. Burger med sopp er den mest populære, men rødbetsburgeren som var vår føste lansering fortsatt selger godt med nærmere 600.000 så langt i år, sier Kristiansen.

 Til tross fjorårets supersommer, har salget i Coops grillserie «Grill Perfekt» passer salgstallene fra 2018. Særlig er salget høyt i Coops lavpriskjede Extra.

– Fortsatt er det ukene rundt 17.mai og påsken som var det beste grillukene med flott vær. Nå ser vi at fellesferie i kombinasjon med mer sol har økt salget betraktelig, og med det gode værprgnosene som er for de neste ukene regner vi med at salget vil eksplodere, sier Kristiansen.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.