TV-profil Thea Olsen blir Danske Banks nye forbrukerøkonom

Danske Bank

Mangeårig TV2-profil Thea Olsen bytter ut fjernsyn til fordel for finans og blir Danske Banks nye forbrukerøkonom.

– For meg dreier dette seg om å få muligheten til å komme med gode råd til andre mennesker. Rett og slett bidra til at man tar smartere valg, sier bankens nye ansikt utad.

Dermed skal hun, på vegne av Norges tredje største bank, bidra til høyere kunnskap om små og store utfordringer innen privatøkonomi for Ola og Kari Nordmann.

– Forbrukerøkonom er en utrolig spennende og fascinerende rolle å få lov å tre inn i. Det å få anledning til å formidle all den solide og brede kompetansen i Danske Bank, på en lettfattelig og gjerne også underholdene måte, var noe jeg kjente jeg hadde svært lyst til, sier Olsen.

Hun mener hennes nye jobb i bunn og grunn går ut på å hjelpe mennesker til å ta smartere valg.

– Privatøkonomi er noe som angår oss alle. Så for meg dreier dette seg om å få muligheten til å komme med gode råd til andre mennesker. Det klare målet er at jeg og kreftene i banken sammen skal bidra til at mange ender opp med å ta bedre økonomiske valg og at forståelsen for egen økonomi generelt blir bedre, sier Olsen.

Thea Olsen har gjennom sine 12 år i TV 2 hatt en rekke roller. Hun var blant annet programleder både for «Matagentene» og «Best av de beste», samt nyhetsoppleser og reporter for TV 2 Sporten.

Den ferske forbrukerøkonomen legger ikke skjul på at hun har fått flere interessante jobbtilbud i løpet av sine år i mediebransjen. Utfordringene Danske Bank kunne tilby henne var derimot så spennende at hun for første gang siden 2009 bestemte seg for å få ny arbeidsgiver.

– Jeg hadde egentlig ingen planer om å flytte på meg akkurat nå, men da denne muligheten i Danske Bank dukket opp kunne jeg ikke takke nei, sier Olsen.

Kommunikasjonsdirektør Stian Arnesen i Danske Bank i Norge er strålende fornøyd med å få en så sterk profil som Thea Olsen på laget.

– I en stadig raskere medieverden, der forbrukere hver dag overveldes med informasjon, blir evnen til å formidle kompliserte temaer på en forståelig og empatisk måte stadig viktigere. Derfor har vi med Thea Olsen nettopp valgt en solid formidler med høy interesse for personlig økonomi. Noe av det viktigste vi gjør er hjelpe nordmenn med å nå sine mål ved å ta gode økonomiske valg. Å formidle kunnskap om personlig økonomi er en sentral del av denne oppgaven. Derfor mener vi det er verdifullt med et blikk utenfra som kan røske opp i de tradisjonelle måtene å formidle denne kunnskapen på, sier Arnesen

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Gunnar Andreassen

Forfatter og tidl. redaktør i Aftenmagasinet, Nordlandsposten.no og Ranaposten.no. Journalist og skribent i Bodøposten.no samt andre nyhetssider og blogger.