Omsetningsrekord på flyplassene for Hertz

hertz

Passasjerveksten på Avinors flyplasser er på beskjedne 0,5 prosent så langt i år. I samme periode har Hertz vokst med 15 prosent på sine flyplass-kontorer. Markedslederen vokser i alle segmenter og har ambisjoner om å forsterke posisjonen som en markant mobilitetsaktør.

– 2018 var et solid år med god vekst på mobilitetsmarkedet. Derfor er vi svært fornøyde med å fortsette veksten, også i 2019. Så langt i år har vi vokst med totalt 10,4 prosent, Veksten er særlig stor på flyplassene og i forretningsreise-segmentet, sier Trygve Simonsen, administrerende direktør i Hertz Norge.

Det var nedgang i passasjerantallet på Avinors flyplasser i august. Så langt i år er veksten i flytrafikken tilnærmet null. På de samme flyplassene har Hertz en vekst på 13,6 prosent i august og 14,8 prosent så langt i år. Hertz-sjefen forventer at 2019 blir et nytt rekordår for selskapet.

– For å vinne kampen om flypassasjerene må man ha rett kjøretøy og en god miks av kjøretøy på rett sted og til rett pris. Her har vi lykkes godt de siste årene, med økt tilførsel av kjøretøy med hybrid- og el-drivlinjer. I tillegg sier kundene at de opplever vår teknologi og vår service som smidig og effektiv. Vi er nå godt i rute til å nå nye milepæler i 2019, forteller Simonsen.

Blant de virksomhetene som har tegnet nye eller reforhandlet sine bedriftsavtaler med Hertz i år er Equinor, Gjensidige, Leaseplan, UiT Norges arktiske universitet og IF.

God tilgjengelighet, miljøriktige kjøretøy og brukervennlige tekniske løsninger er viktige satsingsområder for Hertz i Norge. I tillegg er selskapet en aktiv deltager i prosjekter knyttet til mobilitets- og delingsløsninger, som Reisenavet, med blant andre Forskningsrådet, Entur, Sintef, Ruter og Kolumbus, samt Mobilitetsfloken, med Æra, Naf, Tøi og Q-Free med flere.

– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet og ny brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leie- og mobilitetskonsepter, slik at folk som bor sentralt i de større byene ikke skal ha behov for å eie egen bil. Her samarbeider vi nå med de beste forskningsmiljøene i Norge. Vi skal bli Norges ledende mobilitetsaktør, avslutter Trygve Simonsen.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.