I år er det dessverre ikke mulig for fotballfans å overvære kampen direkte på fotballstadioen. Nissan arrangerer derfor et event for 50 Nissan LEAF-eiere som hver kan ta med seg en venn – totalt 100 deltakere – til å overvære kampen i en drive-in kino. Bilene parkeres foran en stor skjerm der de kan komme litt tettere på begivenheten, men allikevel holde sikker avstand mht de gjeldende korona-restriksjoner. Gjestene vil også få mulighet til å se UEFA Champions League trofeet, innen det transporteres videre til stadioen der kampen skal spilles.
Det er sjette sesong Nissan er offisiell bilsponsor for UEFA Champions League, som er verdens største sportsbegivenhet.
– Vi har i alle disse seks sesongene prøvd å bringe glede og spenning for ulike gjester før og under UEFA Champions League finalen, sier Gareth Dunsmore, Vice President for Marketing Communications, Connected Car Services and Customer Experience i Nissan Europa.
– I år hadde en enda større motivasjon for å gjøre det. Ingenting kan måle seg med det å overvære kampen og være til stede på fotballstadioen, men vi håper vi kan gi noen av våre LEAF-kunder det nest beste.
Nissan sørger for transport av UEFA Champions League trofeet gjennem Lisboa og ut til Estado Da Luz, fotballarenaen der kampen skal spilles. Det vil foregå i en Nissan LEAF NISMO RC sportsbil.
Finalen er også den første større event, hvor Nissan viser sin nye logo, som nylig ble avslørt, sammen med den nye elektriske crossover Nissan Ariya.