Netflix mest populært hos ungdom

netflix

Hvilke merkevarer snakker de unge om? Ifølge den siste YouGov BrandIndex over hvilke merkevarer det snakkes mest om blant de mellom 18-34 år, er det Netflix som leder klart.

På andreplass finner vi Apple og på tredje er norske Rema 1000. På fjerdeplass er Facebook og på femteplass er det også et norskt navn: Finn.no.

I Norge intervjuer YouGov BrandIndex 100 personer hver dag som er representative for den generelle befolkningen, og spør om deres holdninger til forskjellige merkevarer.

De unges ranking er utarbeidet ved hjelp av YouGov BrandIndex WOM-score, blant alle de merkevarer, som respondentene har hørt noe positivt om (positiv Buzz) blant de mellom 18-34 år.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Gunnar Andreassen

Forfatter og tidl. redaktør i Aftenmagasinet, Nordlandsposten.no og Ranaposten.no. Journalist og skribent i Bodøposten.no samt andre nyhetssider og blogger.