Koronakrisen skaper nye kreative hotelltilbud og samarbeid

Nordic Choice Hotels

Nordic Choice Hotels har kontaktet kunder, samarbeidspartnere og gjester for å tilby lokaler og personale for nye behov og situasjoner.

Tilnærmet tomme hotellokaler og permitterte ansatte kan nå være den kortsidige løsningen for å dekke nye behov som er oppstått under utbruddet av COVID-19. Nordic Choice Hotels har sendt ut en liste over mulige områder selskapet kan være behjelpelige med for dem som har fått bemanningsutfordringer som følge av karantener eller økt etterspørsel, eller har behov for lokaler til ulike forhold.

– Vi har tidligere kontaktet myndigheter og kommuner i Norge og Sverige for å informere om ulike tiltak vi kan bistå med i den ekstraordinære situasjonen samfunnet står i grunnet koronaviruset. Vi kontakter stadig nye aktører, og nå har vi også sendt ut informasjon til alle medlemmer av Nordic Choice Club. Mottakelsen har vært formidabel, og vi har tro på at dette kan både hjelpe andre med lokal- eller personalmangel, og ikke minst de av våre ansatte som er permittert eller risikerer å bli det, sier Torgeir Silseth, adm. dir. i Nordic Choice Hotels.

Stor variasjon i kapasitet og kompetanse
På listen over behov som hoteller og hotellansatte kan dekke er renhold, produksjon og levering av mat, personell til lager-, omsorgs- eller andre tjenester, midlertidige lokaler for helseinstitusjoner, karanteneopphold, barnehager, videokonferanser, lager, opplæring og annet.

– Flere hoteller er allerede forespurt av kommuner og oppe og går som oppholdssted for personer i karantene. Vi kan også tilby gode avtaler for offentlig tjenestepersonell og helsepersonell som behøver innkvartering og overnatting. I tillegg har Clarion Hotel Oslo laget midlertidige streaminglokaler for konferanseinnhold, seminarer og møter. Andre har startet take away-tjenester for mat. Så hotell- og servicetilbudet vårt er fortsatt oppe og går, men på litt andre måter, sier Silseth. 

Nytt samarbeid på vei
Blant aktørene som er i dialog med Nordic Choice om utveksling av personale, er Stendi som er Norges største omsorgsaktør. På vegne av det offentlige ivaretar de mange sårbare mennesker som tilhører risikogruppene. Stendi er glade for å få tilgang på flere hender.

– Vår viktigste oppgave gjennom denne krisen, er å oppretholde kvaliteten på vår tjenesteleveranse. Den forpliktelsen har vi til enhver tid overfor både brukere og oppdragsgivere. Når mange av våre medarbeidere nå settes i karantene, er vi nødt til å tenke nytt. Gode menneskelige ressurser som er tilgjengelige, men satt på sidelinjen på grunn av permitteringer, må tas i bruk. Dette er bærekraft i praksis og vi er glade for samarbeidet, sier Ingvild Kristiansen, adm. dir. i Stendi.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.