KIWI Minipris satser tungt i digitale og egne medier, og Jacob Rolland går inn i en nyopprettet stilling som marketingsjef.
Jacob Rolland (43) startet 4. januar som marketingsjef i KIWI Minipris. Rolland har bred erfaring innen markedsføring og åtte års fartstid i KIWI Minipris.
– KIWI skal styrke seg i egne og digitale medier, og Jacob var et naturlig valg til å lede denne satsningen. Han har tung teoretisk bakgrunn og bred erfaring med digitale medier, i tillegg til at han har en god porsjon kreativitet og engasjement, sier markedssjef Tron Eggen.
De siste årene har Rolland vært ansatt som prosjektleder i KIWI, der han blant annet har hatt ansvar for digitale medier og KIWIs miljøarbeid.
– Det har vært utrolig gøy og lærerikt, og nå gleder jeg meg til å ta fatt på nye oppgaver. Det er en kjede med en helt unik kultur, mener Rolland.
Rolland har studert økonomi ved Handelshøyskolen BI. Før han ble ansatt i KIWI jobbet han med kundelojalitet og markedsføring, både digitalt og tradisjonelt, i Telenor og Intermercial.