Små bedrifter får sjelden de samme fordelene som de store. Derfor har mobiloperatøren Ice lansert iceSMB, et abonnement med mye mobildata til en lav pris, rettet mot små og mellomstore bedrifter.
Mobilmarkedet er fullstendig dominert av to aktører. Det gjør det vanskelig for små og mellomstore bedrifter å få gode og rettferdige betingelser, mens de store bedriftene er i en bedre forhandlingsposisjon. Ice satser derfor på de mindre bedriftene som det er svært mange av i Norge. iceSMB er et helt nytt abonnement med 20 GB til kun 299,-. Uten bindingstid.
– Med vår satsing på de mindre bedriftene skaper vi en helt nødvendig konkurranse. Små og mellomstore bedrifter får sjelden de samme fordelene som de store, men vi mener at også mindre bedrifter fortjener større fordeler. De fordelene skal de få hos oss, sier Stian Krydsby, som er ny kommersiell leder for Ice Bedrift.
Store deler av norsk næringsliv består av nettopp små og mellomstore bedrifter. Med iceSMB kan de senke utgiftene sine ved å bytte til Ice, da det nye abonnementet behandler de små bedriftene som store ved å tilby mye innhold til en lav pris.
Bygger eget mobilnett (ice+)
Ice er Nordens raskest voksende mobilselskap og bygger Norges nye mobilnett (ice+) som allerede har 90 prosent befolkningsdekning. Antallet basestasjoner skal dobles på landsbasis, og teknologien leveres av Nokia, en av verdens ledende leverandører av mobilnett. I tilfeller der selskapets kunder beveger seg utenfor egne dekningsområder, leier Ice nett av Telia.
– Ice fortsetter å utfordre den tradisjonelle mobilbransjen og har nå gjort det enda mer attraktivt for små og mellomstore bedrifter å bytte til Ice og Norges nye mobilnett, sier Eivind Helgaker, administrerende direktør i Ice.
I tillegg til ice sitt mobilnett har Norge to mobilnett, eid av henholdsvis Telenor og Telia. Norske myndigheter har understreket viktigheten av å bygge ut et tredje landsdekkende mobilnett for å gi økt konkurranse, lavere priser og økt tjenesteinnovasjon. Ice hadde over en halv million smarttelefon-abonnenter ved utgangen av tredje kvartal og ambisjonen er å doble denne andelen de neste årene.