OBOS har lenge hatt et omfattende engasjement i norsk fotball, blant annet som ligasponsor for 1. divisjon menn, OBOS-ligaen. OBOS blir nå generalpartner for Toppserien og bidrar med det til et historisk løft for norsk kvinnefotball.
Nå går boligbyggelaget også tungt inn i kvinnefotballen, og ifølge konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj er det er flere gode grunner til det:
– For det første anser vi norsk kvinnefotball generelt og Toppserien spesielt som svært interessante objekter kommersielt sett. Gjennom dette sponsoratet treffer vi jenter i alle aldre, blant annet fremtidens arbeidstakere og beslutningstakere, noe som på sikt vil kunne styrke OBOS sin markedsposisjon. I tillegg har vi fått med oss debatten rundt kvinnefotballens stilling i den norske fotballfamilien. Mange aktører har til nå snakket varmt om å bidra, men de konkrete tiltakene har uteblitt. Nå gjør OBOS noe konkret for å utjevne forskjellene og rette opp skjevhetene, sier Siraj.