Freia på topp 10 av de beste merkevarene i 2020

freia

Freias jobb med konsistent merkevarebygging over mange år har hatt effekt. Freia er i dag oppe på topp 10 av de beste merkevarene i 2020, kåret av YouGov.

Rangeringen er utarbeidet ved hjelp av indeksscoren til YouGovs Brandindex, som er gjennomsnittet av 6 forskjellige imageparametere: kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet. 

Helt ifra merkevarens begynnelse var Freia tidlig ut med reklame og merkevarebygging og har en reklamehistorie som berører sjelen av det norske. 

Les også:  Foreslår nye regler for økt åpenhet om og deltakelse fra utenlandske aksjeeiere

– Vi er utrolig stolte over å være blant topp 10 beste merkevarer i Norge 2020. Freia er en fantastisk merkevare å jobbe med, kjennskapen og arven er noe spesielt og den direkte responsen vi får fra forbrukerne er utrolig inspirerende. Vi har jobbet med konsistent merkevarebygging over mange år med forbrukerorienterte kampanjer som har vært engasjerende og fått mye oppmerksomhet, hvilket har gitt fantastiske resultater for merkevaren, sier Sølvi Grana Slotte, Markedssjef for Freia.

Les også:  VIDEO: Slik er nye Nissan Ariya

Sølvi legger til;

– Det føles ekstra godt å være på topplisten dette spesielle året. Vi vet at Covid-19 situasjonen har gjort at mange av forbrukerene foretrekker de mest kjente og kjære merkevarene og vi ser også tegn på at folk setter pris på de nære, små gledene som kan nytes hjemme med våre kjære og her er jo sjokolade en veldig tilgjengelig glede.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Ranaposten.no publiserer aktuelle saker og nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.